dieter hit å dit..

Jag har sedan efter nyår kommit igång bra med min träning. Är iväg flera dagar i veckan & jag går ju/cyklar faktiskt till jobbet varje dag. 
Jag hade gärna gått på en diet för att snabba på den förändring jag vill nå. Men jag kan inte. 
eller jo, självklart kan jag, men jag har valt att inte göra det för min egen skull. 
 
Eftersom jag har haft ätstörningar i flera år nu, så kan jag inte utesluta något från min kost, för det gör att kroppen vill ha det ännu mer, å då hamnar man istället i en svacka med överätningar mm. 
  Då jag inte kan utesluta något från min kost, som att inte äta bröd, eller bara äta fett, eller nån annan form av diet, så har jag valt att köra på bättre alternativ.
 
Jag äter till frukost tex. fil med banan, lite müsli & kanel & en hårdbrödmacka med ägg på. Å då när ja köper müsli så tar jag inte start eller nån annan sockerbomb, utan jag plockar lösvikt eller köper pauluns.
     Eller en tallrik gröt med banan å hallon, med kvarg till. 
Dehär är jag stabil på i flera timmar.
 
I salongen kan ja erkänna att ja slarvar med lunchen. Men får alltid i mig något! 
Om de inte e mat, så e de en frukt, en morot eller en smoothie. jag kutar INTE upp på hemmkväll å köper ett lass godis. för att, för övrigt, så har jag inte ätit godis sedan nyår heller. (endast choklad när jag har tjejvecka, men de e för omgivningens skull ;)   ) 
 
Alkohol, de e en jävla tjuv de.. å tyvärr e de något jag drar i mig lite väl mycket. Å de skulle ja vela ha en förändring på.
 
I alla fall.. Kör hårt med era dieter om ni har valt att gå på en. 
men personligen tycker jag att man ska ha de som en livsstil & inte som ett krav på hur mkt man ska gå ner, hur länge man ska hålla på mm. för då tycker jag att man inte gör det rätt. För många plågar sig genom dieter för att dom tycker det är jobbigt.
 
 
Ät gott ät bra å må bra. 
 
& det viktigaste, KOMBINERA med träning. man kan inte äta massa fetter (lchf) å sen sitta hemma i soffan. De e inte så det funkar. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denize

Det är faktiskt precis så lchf funkar. Man kan sitta hemma och gå ner i vikt bara man äter rätt. Jag och massa andra kan vittna om det.
De flesta som har ätstörningar och provat lchf blir stabila då blodsockret aldrig sticker iväg, man blir alltså stabil. Vilket de ger leder till ingen överätning. Tror det var kostdoktorn som skrev om detta 😊

Svar: Tänker mer att de e hälsosammare att röra sig än att bara sitta som jag vet de flesta gör. Tänk vilken skillnad de skulle göra då redan bara maten funkar. Vissa dieter har funkar för de me ätstörningar men jag har fått som råd av min dietist att få i mig i alla fall en liten mängd av allt för de behöver min kropp :)

Om inte ja äter min hårdbrömacka på morgonen så skriker min kropp efter en påse chips på kvällen :(
Härligt att de funkar iaf :D
Sandra

2014-05-05 @ 09:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0