NYÅRSLÖFTEN

jag är en sån människa som har nyårslöften. tycker att det är kul att ha något att lova sig själv i ett helt år.

MINA NYÅRSLÖFTEN I ÅR
........................................
- gå ner i vikt på ett bra sätt.
- bara gott på lördagar.
- sluta dricka socker.
- inte spy.

Vet inte om man ska kalla de löften, för jag vet inte om jag kan hålla dom.




När alla gäster stack igår så ville jag laga mat till min lilla älskling.
Köttbullar stekt i ketschup.. å såsen... eeuw.
Jag å mathias stog å kollade på den i morse å ba; vad är det i?!
så smakade vi men kunde inte komma på vad jag kunde använt mig av..
S- ja, de e ju ketschup i alla fall.
M- Ja, men de vita då?
S- ja, creme fresh kanske?
M- vi hade ingen hemma.
S- *kollar i kylskåpet..*
Där låg en tom flaska med vitlöks sås och en tom filmjölks kartong, hallon fil till och med.
Ja, de förklarade ju smaken. Hallon fil, vitlöks sås & ketschup. jag är en kock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0