IDIOTER!!!!

Asså ja blir såååååå irreterad! åhå.
Det har vart en Älg som gått ut på isen nära stan.
Å polis, brandkår osv har vart där för att räddarn, men ikke då.
Dom skjöt han från helekopter :'(

från facebook gruppen

Paralyserad, rädd, bruten och frusen. Är det en fjolårs-kalv som blivit övergiven av sin mor och i sin förvirring vandrat ut på den förrädiska isen på Storsjön?
Räddningstjänsten kommer endast om det händer något, men hur länge ska den stackars älgen behöva stå på isen? I skrivande stund (4 maj kl 19.30) har älgen stått orörlig i över tre timmar.




den lilla pricken där ute e kalvisen. :(



Tänk älgis mammis nu då, som letar efter kalvis.
jag blir hjärtekrossad!






ÄNNU SURARE!!!! UPPDATERING... FÖRIHELVETE.
Gick in på öp's hemsida nu och kollade vad det sades om älgisen..
JAG E FÖRBANNAD.


Älgen på Storsjön skulle avlivas humant. Så blev det inte. Efter 14 skott från en jägare flydde älgen och föll ner i en vak ute på sjön.

Det var en märklig insats på Storsjöns is utanför Härke på Frösön på onsdagen. Egentligen ville ingen vara där.
– Det här är ingen räddningsinsats. Vi är bara här för att hjälpa till så att älgen kan avlivas humant, sa insatsledaren Teresia Gustafsson.
– Vi åkte egentligen bara hit för att se till så att jägaren inte skulle störas, sa polisen Niclas Stjärnlöf.


– Jag tycker att polisen kunde göra sådant här själva. Jag börjar ångra att jag tog på mig det här, sa jägaren.
Det hela handlade om en älg som låg på isen 250 meter från land. När den legat ett 15-tal timmar ringde jägareförbundets jaktkonsulent Christel Johansson till polisen. Sedan var cirkusen igång


Men den lyckades ta sig upp och kunde lugnt titta mot land där jägare, polis och räddningstjänsten fick avblåsa insatsen.
– Vinden var för svår. Men jag såg att något skott träffat eftersom älgen blödde kraftigt, sa jägaren efter den misslyckade skottlossningen på isen.

Först tänkte inte polisen sätta in helikopter för att avliva älgen men ändrade sig under sena onsdagseftermiddagen.

– Ja vi har skickat upp en helikopter med jägare för att avliva älgen om den inte redan är död, sade polisens vakthavande befäl, Emma Ekdal vid 17.30-tiden på onsdagseftermiddagen.

Klockan 17.40 var polishelikoptern på plats ovanför älgen och efter ett par skott från jägaren var älgen tillslut död.

Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Fyfan vad ledsen och arg man blir! :(

2010-05-06 @ 11:58:30
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0