-.-

jag och mamma var som sagt på loppis idag å sålde saker. Igår morse bakade vi mjukstut som vi sålde.
Mamma gick iaf väg en stund för att kolla om hon ville köpa något så jag stod själv å sålde. Så kom det en tant och kollade på brödet.
Tanten- Vart är de här bakade då?
Jag- Hemma. Vi har en vakugn i källaren.
Tanten- Jaha okej. Vilka har gjort de då?
Jag- Det är jag och min mamma. Dom är nybakade, gjorde dom igår :)
Tanten-Jaså? ja, så du vr alltså med och bakade dem?
Jag- Japp, jag skötte om att ha koll på dem i ugnen.
Tanten-Hade du på dig allt det där då?(piercingarna) Å nagellacket?
Jag- (?!) nääe...
Tanten- *blänger på mig,granskar upp å ner* Du vet.. man kan inte se ut som dig. Och om man ska jobba med mat speciellt kan man inte vara så ohälsosam. Det där nagellacket är inte påmålat idag i alla fall. *kollar på mig ännu mer* Och om du hade jobbat i en affär så hade jag inte äns tänkt tanken på att gå in.
Jag- *kollar på henne med tom blick*  okej..?

Sen kolla jag bort å hon gick.
Så kom mamma tillbaka å fråga hur det gick. Jag bara andades tungt å sakta för att inte bli förbannad.
Så berättade jag va som hänt så fråga mamma vart hon va å precis då såg ja henne gå ut. Så gick mamma efter å pratade med henne. Det va lite kul tycker ja. men kärringjävlen kan ju bara va ledsen för att hon inte fick smaka vårt goa brö!!
När jag berättat det för pappa så sa han ett as bra svar jag skulle gette henne.
"jodu, nu är det så att jag äger en butik, och du får inte komma in där för du har sån taskig atttetyd.."

mmh yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0