Kurs idag!

stack på hurs 18,30 på Clarion idag. De va Wella som hade freelights å ljusfärg åså. Lite färgtips å appliceringar åså. De va kul men dom gjorde inte så stora förändringar.
Dom sa flera gånger; vi hade 6 stycken tjejer som va i stort sätt ofärgade som vi gjorde om.
Jaha..? vi som jobbar får nästan aldrig in ofärgade tjejer. utan dom som har 5 lager hemmafärgat mörkbrunt å vill bli ljusa, då hjälper de inte att veta färgblandningar å tekniker för orört hår för de kan man redan.
 
aja, man får väl chansa sig fram ;)
 
Sen blir ja så le på hur folk kan bete sig! Jag känner inga frisörer i denhär staden. Ja vet vem oscar är å han har hjälpt mig med lite färgtips åså å de e ja super tacksam över, å han hejja ja på idag åså, men ingen annan känner ja. Så de e ingen som tar för sig att le tillbaka eller ge en ett hej när man möter dom med blicken å ett leende..
 sen när vi skulle in å sätta oss så gick de två tjejer framför mig som fick mot främre raden å dit tänkte ja också gå, men så tränger sig en tjej bakom mig förbi å sätter sig breve dom. moget? nä. för de fanns två platser till å ja hade ndå inte tänkt sätta mig i deras knä.. -.-  brudar alltså...
 
Å sen blir ja så less på bristen av respekt som så många verkar ha!
De va unga tjejer som va modeller, å tänk att sitta på en scen med strålkastare mot en å ALLA 60 PERS KOLLAR PÅ EN?! de e as starkt gjort. Å man såg obehaget å svettpärlorna i pannan på många av dom. Men dom gjorde det ndå.  Men.. nu till bristen av respekten... När dom kliver upp på scen, kanske har lite svårt att gå i klackar, kanske inte blivit as snyggt stylad i håret eller har en klänning som inte e den snyggast mm, men detta är ju en catwalk!!, nä, då börjar flerastycken skratta å fnittra åså.
Dom kanske inte skrattade just åt tjejen som klev upp just då, de kanske va nå kul internt skämt eller liknande. Men tänk för henne som precis kliver upp på scen å folk börjar skratta? Hur kan man inte ta åt sig då...
 
 
 
Nä, nu är ja iaf hemma på plats å ska äta keso med jordgubbar innan ja går å lägger mig =) Gonatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0