Flera ord om Vitiligo.

Har fått lite frågor angående vitiligo & tatueringar. Hur de ser ut på områderna där ja har fläckar osv.  Så tänkte att ja skulle dela med mig av de, å läsa lite på vitiligoförbundets hemsida om hur andra har det med tatueringar å vitiligo. å ja blir så jävla arg. Sjukt arg. Va e de för fel på folk? (där fick ja använda mig nuvarande favoritmening igen).
 
 kan ju säga redan nu att dehär kommer spåra å inte alls handla om tatueringar, det inlägget tar ja när ja kommer hem i eftermiddag. Men dehär kan va värt å läsa ndå. för den som vill å orkar. 
 
1.
 
2.
 
Svar till nr 1: Grattis! Du lever som vanliga människor. De kan ja lova. Eftersom du inte kan hålla huvudet högt å vara unik. Å att du uttrycker dig "vill leva som vanliga människor" så innebär de att du, bakom den raden, säger; jag hatar mig själv å mina fläckar. Å att du tycker de e fult mm. Så grattis igen, du e lika trångsynt å instängd som alla andra. 
 
Svar till nr 2: "ja vill tatuera över så ja ser normal ut". Normal? Vad e normal? Den person du ser på stan å tycker att hon/han e helt perfekt å normal kan ja lova har nå defekt med sig själv. Om inte ytligt, så är de på insidan. 
Kanske han / hon är en dömande person, som är ytlig å aldrig skulle se åt ditt håll. För vadå? Jo, dina fläckar. Tänk, för de finns såna hemska människor. Så, tänk om du kunde få byta bort dina fläckar mot att va så hemsk? vad väljer du.. ? ja vet va ja väljer. 
 
 
Å det som dessa två människor skriver om, att tatuera fläckarna i sin egna hudfärg. Hur blir det då efter en hel sommar i solen? Huden som har pigment kommer ju i vilket fall bli brunare å de tatuerade området kommer va ljusare, precis som innan. 
      Klart alla ska få må å tycka som dom vill över sin kropp. Men jag tycker de e så himla sjukt att på en sida, till för dom med vitiligo, slänga ur sig så dumma saker som att leva ett normalt liv å vara en normal människa. 

Det är en sida för frågor, svar å tips å råd. Men man ska inte yttra sig om sånt som kan göra en annan deppigare till sin vitiligo, Jag blir ledsen när ja läser det å tänker för en stund "jaa. jag vill också se normal ut. Ha bruna ben klädd i shorts på sommaren... :( "  men sen tänker ja.. Vafan då för.. varför ska ja ta åt mig deras negativitet. 
 
 
fel inställning på kameran. Va alltså inte där 2009. 

Jag va i Thailand i vintras, med min kille Jonas. Han har inte vitiligo,MEN hör å häpna..
Det började i Östersund å vi flög till Stockholm. Båda två.
Vi bodde på clarion på arlanda å spelade bingo. Båda två.
Dagen därpå så chekade vi in, satte oss på flyget å påbörjade vår resa till Qatar. Båda två.
Vi mellanlandade i Qatar, gick runt å kollade på alla dyra klockor, bilar å kläder. Båda två.
Dagen efter flög vi vidare till Thailand. Båda två.
Väl i Thailand påbörjades äventyret. Vi åkte till öar, åt god mat, drack öl, bada, snorkla, sola. Båda två.
Den ända skillnaden var att hans solskydd var lägre än mitt. Men, vi hade solskydd. Båda två.
 
 
Jag såg många som kollade på mig på stranden, kollade på mina fläckar å vid något tillfälle frågades det till å med om dom. Om det är något som yttras dumt om dom, å om dom kollade på mig med lite äcklad blick, så är det dom det är synd om. Inte mig. Det är dom som borde öppna ögonen å ta itu med deras problem om dömande av andra människor. 
 
jag däremot, jag behöver bara smörja mina fläckar med solsydd 50 å sätta mig i skuggan ibland. Men lika glad för det är jag. 
 
 
 
 
ja hade vela skrivit så mycket mer. Men ja har ett jobb ja ska va på om 40 minuter. haha! 
Skriver om tatueringarna sen. Hejpåre!
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney

Tycker det är jättefint! <3

Svar: tack!!
Sandra

2015-07-01 @ 23:57:14
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0