föreningar.

jag satte mig vid "4 säterna" på bussen när ja skulle hem idag. De va tre tjejer som redan satt men de va ju ett säte över. Till en början satt ja bara å satt... å kolla runt. Ja älskar att kolla på folk. å tjuvlyssna, som ja till slut gjorde på dom.. hehehe.
 
det var tre föreningstjejer.
Undra om dom kände varandra innan föreningen? eller om dom känner varandra sen innan. de tror inte jag.
  det enda dom prata om va de. å hur dyr den nya pikétröjan va som dom skulle behöva beställa ny av om dom spillde vin på den, å bara frakten var på 700:-. 
 Dom skulle på nån "sittning" som det så fint kallas, nästa vecka. Om nån av dom sa nåt om en speciell sak till en massa andra (minns inte vad det var) så skulle de personerna inte få komma på denna sittning, men inte heller dom!- sa ena tjejen.. men fortsatte sen; men.. då har vi bara oss själva att tacka.
 Va, vänta nu. vadå? vill ni inte ens va med? Ni vill inte gå på sittningen då?
Slutdiskuterat om denna tillställning så nu börja nästa tjej prata om Hippiefesten som e nu på fredag.
Kommer alla då? frågar den 3e.
1a: nä, inte alla. de e 'blö' 'balbal' 'blebluh' å 'blibliblah' som kommer. (namn på föreningar.)
ALLTSÅ. dom e sedd som personer i grupp. inte enskilda.
Dom bryr sig alltså ifall vissa föreningar kommer istället för vissa personer?! jävla skumt.
 
aja.. dom tyckte de skulle va segt med hippie festen för ve vill klä sig så?   ja undra..
 
Jag satt med ryggen mot färdriktningen så ja såg inte vilka som klev på. Men det var i alla fall nån som hon mitt emot kände.
 
Hon; Hej!
Han; Hej!!
Hon: de finns ingen sittplats här.. längre. De fanns.
(jag stirrar fortfarande på min punkt å tänker; dööööh)
Hon; det är hippie fest på fredag. Ska du gå?
Han; ja fan. de lär ja ska. Ska alla dit ?
Hon; nä. inte alla. de e  'blö' 'balbal' 'blebluh' å 'blibliblah' som kommer.
 
 
ja orkar inte. DOM VILLE INTE GÅ NYSS JU.
 
hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0