PLATINA BLOND

många brudar jobbar idag på att bli platinablond. Mycket snyggt å mycket svårt, för vissa.
Tänkte därför tipsa om lite produkter för dig som jobbar på detta.


Det bästa är ju att bleka ner håret till en jämn färg. Många lyckas bli vit i hårbottnen å gul i längderna vilket är förståligt, Men ta hjälp av någon när ni bleker för de e lätt att man tappar orken och bara smetar in blekningen i hela håret.
Från att vara blond till platinablond så tycker jag personligen att man ska jobba med silverschampoo. Vara lite snäll mot håret å inte bleka ner det så mycket.   Silver schampoo "tar bort" de gula tonerna i ditt hår å ger det glans.
Eftersom att blekningen på min skola inte riktigt tar på mitt hår så är jag lite gul i bottnen, inte alls snyggt.. men det har vi i alla fall bättrat på med en nyansering.

Jobba även med vårdande produkter så håret inte får ta så mycket stryk & kom ihåg att inte använda silverschampoot varje dag utan bara nån gång i veckan, för annars kan du få lila blå nyanser i håret.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hallå där!

Du har väl inte missat tävlingen där du kan vinna hela 1000 kronor i valfri butik? Japp du hörde rätt! Kom in och gör det du kan för att vinna. Glöm heller inte att det är nytävling varje vecka och alltid priser över 1000 lappen! Vi ses på bloggen!



Om du vill veta när alla tävlingar och liknande är kan du följa mig med bloglovin så du inte missar någon av dina favoriter!

2010-02-16 @ 15:46:09
URL: http://sandera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0